• AUSTRALIE - Western Australia - Langs de coastal highway
  • TIBET - Lunch bij Yamdrok Tso
  • KYRGIZIE - Song kol, bergmeer op 3016 m. hoogte
  • KYRGIZIE - Yurts bij het Song kol meer
  • KYRGIZIE - Tash Rabat, yurtlife!
  • KYRGIZIE - Kol Ukok
  • KYRGIZIE - Trekking naar Kol Ukok
  • KAZACHSTAN - Astana city centre life
  • KAZACHSTAN - Astana Bayterek Tower
  • TAJIKISTAN - 4500 Mtr hoogte, Zor Kul National Park
Tibet

Dag 3, van Nagartse naar Gyantse De dag begint weer een beetje als gisteren. Als we een stukje buiten Nagartse zijn zit er weer een grote roofvogel op een rots. Weer een fotokansje dus. De weg die we volgen is erg prettig. Onverhard maar mooi vlak zodat je lekker kan doorrijden.Bij de Karo-la pas is het uitzicht geweldig. Er is hier een stuwmeer wat zich tussen de bergen heeft gewrongen. Vanaf het hoogste punt zie je het meer drie kanten opgaan. De turqoise kleur past mooi bij het bruin van de bergen. We hebben hier gelijk maar een korte lunch gehouden want het is een prachtige plek.

Nieuw Zeeland

Vanaf Dunedin volgen we de "Southern Scenic road". Een mooi weggetje dus. De wegen zijn zowiezo lekker om te rijden. Heel rustig en alleen bij de echte grote steden iets wat op een snelweg lijkt. De grootste opstoppingen tot nu toe zijn de kudde's schapen die over de weg worden verplaatst. Bij de Curio bay de resten van een versteend bos in de branding zien liggen en vervolgens slingert de weg langs de kust verder tot Invergargill. Dit was de volgende stopplaats.

Bolivia

De laatste avond in Sucre maar weer eens naar de Chinees. Als we net zitten loopt de tent geleidelijk aan helemaal vol. En voller dan vol. Elke stoel is bezet. Het blijkt dat iedereen komt om te kijken naar de mega-tv die hier staat. Vanavond speelt Bolivar uit La Paz namelijk tegen Quito uit Equador. En dat alles om kwartfinale in de Copa Americana, zeg maar de latino versie van onze Champions league.

India - Ladakh

Vertrek uit Manali. We hebben drie dagen geleden onze tweedaagse busreis naar Leh geboekt en gaan de avond tevoren nog even langs het reisbureau om de gegevens van de bus door te krijgen. Opeens blijkt het weer erg moeilijk. We zijn kennelijk de enigen die geboekt hebben en ze willen de bus niet alleen voor ons laten rijden. Begrijpelijk, maar de alternatieven staan ons niet aan. We kunnen of vannacht om twee uur met de eendaagse busreis mee. Of een vage optie met een terugkerende jeep die misschien beschikbaar zou zijn. Zien we beiden niet zitten en er wordt wat heen en weer gebeld. Opeens blijkt ons twaalfpersoons minibusje wel beschikbaar en wordt deze aangevuld met locale mensen die naar Leh gaan. Maakt ons niet uit, we gaan nu gewoon op de afgesproken tijd.

Syrie

Klokslag half zeven 's ochtends lopen we het kantoortje van de "Challenge" busmaatschappij binnen. Met deze busmaatschappij zijn we ook vanuit Damascus gekomen en dat is zo goed bevallen dat we ze ook weer terug nemen. Gisteren hebben we al kaartjes gekocht en dat is een goed plan geweest want hij zit helemaal vol. En dus schuiven we voor de laatste keer door de verkeerschaos van Amman. Op naar de grens! Het is maar een uurtje rijden tot de grenspost. Eerst het ritueel van vaarwel bij de Jordaanse grens, dan een stukje niemandsland, en dan weer een warm welkom als we Syrie in willen.

Australie

Met Cathay Pacific gevlogen van Bangkok naar Hong kong. Het is al donker als we aankomen en het aanvliegen op Hong kong is prachtig, Overal lichtjes van de stad rondom de baaien. Je herkent het meteen van de foto's. Het vliegveld van hong kong is strak en modern, een plaatje. Hier een uurtje gewacht en toen doorgevlogen naar Perth.

Welkom

Welkom op onze website. Je vindt hier van alles over onze grote passie: reizen over het aardbolletje. Verhalen, reisverslagen, indrukken, info en foto's van de vele grote en kleinere reizen die we hebben gemaakt.

Waar zijn we nu:

Basecamp, Holland

netherln_loc

Superdevoluy 2010

Gepost in Snowboarding

Weekendje SuperD eind Februari, beetje hopeloos weer, maar toch wel weer even lekker de beentje's gestrekt